fredag 7 oktober 2016

Texter Värdegrundsdagen 25/10

Tillsammans
Tänk att du är du
 och tänk att jag är jag
Tillsammans – har vi det bra!

Ja, tänk att du är du
 och tänk att jag är jag


Tillsammans – har vi det bra!

I natt jag drömde
1. I natt jag drömde, något som jag aldrig drömt förut.
Jag drömde det var fred på jord, och alla krig var slut.
Jag drömde om en jätte sal, där stadsmän satt på rad
Så skrev de på ett konvolut, och reste sig och sa:

2. Det finns inga soldater mer, det finns inga gevär.
Och ingen känner längre till, det ordet militär.
gatorna gick folk omkring och drog från krog till krog.
Och alla drack varandra till, och dansade och log.

3. I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut.
Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut.
Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut.
Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut!

Nu är det dags
1.Nu är det dags kom allihop - Alla världens barn!
Från varje land, sträckes en hand- Alla världens barn!
Alla unika, ändå så lika- Alla världens barn
När vi är vänner, hjärtat det känner- Vi är världens barn.

2. Vad kan vi göra, så alla kan höra? – Alla världens barn!
Alla kan ge, alla kan se – Alla världens barn!
Alla unika, ändå så lika- Alla världens barn
När vi är vänner, hjärtat det känner- Vi är världens barn.